Mercenaries of Andosia [MoA]

Neues Update/New Update

Datum: Montag, 28. Januar 2002
Thema: DarkSpace

Hoi hoi all,

Richard hat den Knopf mal wieder gedrückt/
Richard pushed the button again....

... Die HUD Farbe ist jetzt wechselbar :).Es gibt auch nen TJ-Lila

Wenn ein Spieler disconnected, bleibt das Schiff Im Weltraum vorhanden.

Es wrd automatisch von der KI übernommen und fliegt zum Gate zurück. Sollte der Spieler während dieser Zeit wieder connecten, wird er wieder zu seinem Schiff geleitet.Ist die Balance aktiviert geht das nicht immer.

Wenn das Schiff zerstört wird, gibbt es KEINE Shiplost.

Wenn der SPieler im MV ist, wird die Position des Schiffes gespeichert. Disconnected er BLEIBT das Schiff im Raum sichtbar und angreifbar. ABER wenn der Spieler zurückkehrt erhält er sein altes Schiff wieder zurück.
Die Ausnahme hier ist, kommt der SPieler zurück BEVOR sein Schiff das System durchs Gate verlassen hat oder Zerstört wurde, dann kehrt er in dieses Schiff zurück

Das Sync Problem wurde gefixt.Richard ist sich zwar nicht sicher ob es perfekt ist, es ist aber auf alle Fälle wesentlich besser. Anmerkung: ich war selber auf den Betaservern und haben mit 6 mann net gefightet mit vielen Fightern, noch mehr Lasern und Railguns verschweigen wir mal, und wir hatten null lag. :))

Schiffe von Diconnecteten Spielern können keine Anweisungen mehr gegeben werden.

Der Interdictor Hat jetzt seinen eigenen Slot, soll heisen nur noch der Interdictor Cruiser kann den Laden :))

You can now configure your HUD colors to your preference in-game

If a player disconnects from a server, the ship no longer disappears from the game.

It will be put under AI control, and will automatically attempt to fly back to the jumpgate. If the player reconnects while their ship is still in-game, they will be rejoined to their ship if possible. They wouldn't be rejoined if if the server is balanced and rejoining them would violate the balance rules.

If the players ship is destroyed after they disconnected, then they do not gain resources lost. I know this can still be used to exploit, but it has to be done like this because sometimes people lose connections outside of their control (i.e. power lose, router problems, the internet).

If the players is in the MV, then upon disconnection, their ship is saved in it's current state. Their ship is left inside the MV, and can be destroyed, but when the player returns they will get their ship back in the same condition when it was saved. The exception is if they reconnect to the server before their ship leaves the game either through a JG or by getting destroyed, then they reconnect to the ship already in-game.

This is the best of both worlds, the attacker can still get their points when they have an enemy about to die. Those who get disconnected on accident won't get a bunch of negative prestige. Those who do it on purpose, oh well, just shame on you

Fixed the code that was causing ship positions to get out of sync. Can't be sure this is 100% fixed, but I'm certain it will be much better now.

- Fixed the code so that ships belonging to other users who disconnect cannot receive orders.

The interdictor can now uses it's own special slot. This means only the interdictor ship can have an interdictor device.

Have Fun to Play :))





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